یکی دیگر از ابزارهایی است که در صنعت دیتیلینگ خودرو برای حذف خطوط و خش‌های ریز در بدنه خودرو استفاده می‌شود. به طور خاص، دستگاه پولیش اوربیتال برای پرداخت بهتر سطح و بهبود ظاهر خودرو مناسب‌تر است و به کیفیت کار کمک می‌کند. دستگاه پولیش اوربیتال هم قابلیت تغییر سرعت و فشار را دارد. با استفاده از پد‌های پولیش مخصوص، این دستگاه به شما کمک می‌کند تا خطوط و خش‌های ریز در بدنه خودرو را حذف کنید تا بدنه خودرو شفاف و درخشان شود. دستگاه پولیش اوربیتال در واقع مانند حرکات چرخش دست است و به صورت نامنظم و تصادفی حرکت می‌کند. در واقع این دستگاه قادر است در سرعت‌ها و جهت‌های مختلف حرکت کند. دستگاه پولیش اوربیتال برای جلا بخشیدن و درخشندگی خودرو زمان زیادی را می‌طلبد و سرعت پایینی دارد اما در عوض از ایجاد هر گونه رد خودداری می‌کند. همینطور این دستگاه سطح بیشتری برای پولیشکاری را پوشش می‌دهد. در طرف دیگر پیشرفت در فناوری دستگاه پولیش باعث شده که پروسه این کار حتی برای تازه کارها هم ساده شود.

از جمله قطعاتی که در پولیش اوربیتال قرار گرفته است، میتوان به صفحه نگهدارنده پد پولیش، بخش یا دسته نگهدانده، دکمه کنترل سرعت، دکمه خاموش و روشن بدنه و موتور اشاره کرد. عملکرد دستگاه پولیش اوربیتال به این صورت است که با حرکت پد بر روی سطح موردنظر لایه‌ای نازک از رنگ خودرو محو شده و در نتیجه خط و خش آن از بین می‌رود.

البته به این نکته نیز اشاره کنیم دستگاه پولیش زمانی موثر واقع می‌شود که این خط و خش ها به رنگ بدنه خودرو آسیب وارد نکرده‌ و از کیلر رد نشده باشند.

 

مزایای دستگاه پولیش اوربیتال چیست؟

  • کاهش زمان پولیش کاری:  به طور کلی پولیش سطح خودرو بدون وجود دستگاه پولیش به سختی امکان‌پذیر است. با اینکه در گذشته  این کار به صورت دستی انجام می‌شد، اما در حال حاضر روش دستی آن کاربردی ندارد. دستگاه پولیش این امکان را به شما می‌دهد که در مدت کوتاهی حجم بالایی از سطوح خودرو را پولیشکاری کنید.
  • افزایش راندمان و کارایی:  همانطور که اشاره کردیم، دستگاه پولیش سرعت کار را بالاتر برده و به این ترتیب راندمان و کارایی را بالاتر می‌برند.
  • امکان محو کردن هر گونه خط و خش:  دستگاه پولیش اوربیتال این پتانسیل را دارد که اکثر خط و خش سحطی را از بین ببرند.
  • طرز کار ساده:  کار با دستگاه پولیش اوربیتال ساده می‌باشد.

در زیر نکاتی را که به هنگام خرید دستگاه پولیش اوربیتال باید به آن توجه کنید، بیان کرده‌ایم.

اندازه صفحه پولیش:  مطمئنا اندازه صفحه پولیش فاکتور مهمی است که می‌تواند بر روی خرید شما تاثیرگذار باشد. هر چه قطر صفحه پولیش بیشتر باشد، محدوده‌ی بیشتری را پوشش خواهد داد.

تنوع پدهای پولیش:  تنوع پدهای پولیش این امکان را به شما خواهد داد که بر اساس سطح مورد نظرتان، پد را انتخاب کنید.

منبع تغذیه ستگاه پولیش اوربیتال در دو نوع برقی و شارژی به بازار عرضه می‌شوند که کاربردهای مختلفی دارند.

توان مصرفی:  دستگاه‌های پولیش دارای توان مصرفی متفاوتی هستند که هرچه توان دستگاه بیشتر باشد، مصرف انرژی آن نیز بیشتر خواهد بود.

سرعت گردش سرعت گردش با واحد دور در دقیقه یا RPM مشخص می‌شود و فاکتور مهمی در خرید دستگاه پولیش اوربیتال است چرا که سرعت گردش می‌تواند بر روی سرعت و کیفیت کار تاثیرگذار باشد. نکته بعدی توجه به امکان تنظیم سرعت دستگاه است.

دستگاه پولیش روتاری خودرو:

دستگاه پولیش روتاری خودرو یکی از بهترین و پرکاربردترین دستگاه‌هایی است که در صنعت دیتیلینگ خودرو برای حذف خطوط و خش‌های ریز بدنه خودرو استفاده می‌شود.

این دستگاه با حذف لایه‌ی نازکی از سطح هر گونه خط و خش را از بین می‌برد و ظاهری تمیز و براق به سطح موردنظر می‌دهد. این دستگاه کاربرد گسترده‌ای در صنعت خودرو دارد و برای از بین بردن خط و خش و هر گونه خرابی موجود در سطح بدنه خودرو بکار برده می‌شود.

پولیشر روتاری، دستگاهی است که صفحه نگهدارنده آن حول یک محور به صورت ثابت می‌چرخد. این حرکت ثابت، خصوصا در هنگام رفع آسیب‌های اساسی در اولین مرحله از پولیش‌کاری بسیار کمک‌کننده است.. دستگاه روتاری به عنوان یکی از کلیدی‌ترین ابزار ترمیم و احیای رنگ خودرو شناخته می‌شود. هر چند که این دستگاه می‌تواند مانند یک شمشیر دو لبه، در دستان یک فرد بی‌تجربه، آسیب‌ها و صدمات سختی را به رنگ خودرو وارد آورد که در بهترین حالت، به جای ماندن آثار چرخشی و هولوگرام و در بدترین شکل آن، سوختگی رنگ و از بین رفتن آن را سبب می‌شود.

مهم‌ترین ویژگی دستگاه پولیش روتاری سرعت لایه‌برداری بسیار بالاتر آن نسبت دستگاه اوربیتال است و در اصلاح نواقص سریع‌تر عمل می‌کند. البته از آنجایی که چرخش این دستگاه حول یک محور است، در نتیجه سریع‌تر باعث گرم شدن ناحیه موردنظر می‌شود و همین می‌تواند باعث آسیب به بدنه خودرو شود. برای همین است که دستگاه پولیش روتاری بیشتر برای افراد حرفه‌ای توصیه می‌شود

از جمله قطعاتی که در پولیش روتاری قرار گرفته است، میتوان به صفحه نگهدارنده پد پولیش، بخش یا دسته نگهدانده، دکمه کنترل سرعت، دکمه خاموش و روشن بدنه و موتور اشاره کرد. عملکرد دستگاه پولیش روتاری به این صورت است که با حرکت پد بر روی سطح موردنظر لایه‌ای نازک از رنگ خودرو محو شده و در نتیجه خط و خش آن از بین می‌رود.

 

مزایای دستگاه پولیش روتاری چیست؟

  • ایده‌آل برای از بین بردن هر گونه خط و خش:  دستگاه پولیش روتاری این قابلیت را دارد که انواع خط و خش سطحی و عمیق را از بین ببرد.
  • سرعت بالا نسبت به روش‌های سنتی:  تا پیش از این برای پولیش سطح خودرو، مواد روی خودرو زده می‌شد و با پنبه‌ی مخصوص روی خودرو پخش می‌شد. اما با دستگاه پولیش روتاری شما با سرعت عمل بالایی می‌توانید عمل پولیشکاری را انجام دهید.
  • کیفیت بالای پولیشکاری:  دستگاه‌های پولیش روتاری نسبت به روش‌های سنتی کیفیت مطلوب‌تری دارند و هر خط و خشی را از بین می‌برند.
  • طرز کار ساده:  کار با دستگاه پولیش روتاری ساده می‌باشد.

کدام پولیشر برای کدام عملکرد مناسب تر است؟

 

کدامیک بهتر است، دستگاه پولیش های روتاری، اوربیتال یا دوال اکشن؟

در این جدول مقایسه عملکرد هر سه دستگاه قرار داده شده است.

 

دستگاه پولیش اوربیتال  دستگاه پولیش دوال اکشن دستگاه پولیش روتاری
لایه برداری آهسته از رنگ بدنه لایه برداری متوسط از رنگ بدنه لایه برداری سریع از رنگ بدنه
حذف آهسته خط و خش های Clear Coat حذف متوسط خط و خش های Clear Coat حذف سریع خط و خش های Clear Coat
خطر کم “سوختن” روی رنگ خطر کم “سوختن” روی رنگ خطر بالاتر “سوختن” روی رنگ
استفاده توسط مبتدیان و حرفه ای ها استفاده توسط مبتدیان و حرفه ای ها استفاده فقط توسط افراد باتجربه و متخصص
ایجاد لایه برداری پایانی (Final) بدون هولوگرام ایجاد لایه برداری پایانی (Final) بدون هولوگرام ایجاد هولوگرام

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *